Verbeterpunten dienstverlening gemeente na inwonerspanel

Geplaatst: 03-05-2016 11:48|© Foto: JouwJoure.nl


JOURE - Het eerste onderzoek van het inwonerspanel in januari omtrent de dienstverlening van de gemeente heeft drie verbeterpunten opgeleverd. Het gaat om de afhandeltermijn van vragen, digitalisering van diensten en openingstijden van het gemeentehuis. Het panel bestaat uit 1430 inwoners en het eerste onderzoek had een respons van 87 procent (1244).



Afhandeltermijn van vragen

Er komt na de zomer een kwaliteitshandvest waarin normen worden gepubliceerd, waarin onder andere de streeftermijn van het beantwoorden van mail of telefoontjes binnen twee dagen wordt opgenomen.



Digitalisering van diensten


Vanaf 2017 wordt er extra geïnvesteerd in het aanbieden van (digitale) zelfservice voor inwoners en bedrijven. Het gaat dan om het digitaal regelen en ontvangen van diverse zaken. Een derde van het inwonerspanel had deze wens namelijk uitgesproken.



Openingstijden van het gemeentehuis

De gemeente gaat in de behoefte voorzien om na vier 's middags zaken te kunnen regelen om zo bijvoorbeeld werkende tegemoet te zien. Na de zomervakantie wordt een proef gestart, waarbij op maandag en woensdagmiddag tussen vier en half zes 's middags een afspraak gemaakt kan worden voor een aantal veel voorkomende diensten. Bijvoorbeeld de aanvraag van een reisdocument.


Delen:
Gerelateerd:
Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Om te reageren moet u ingelogd zijn. Login of registreer