Sc Heerenveen wil boost commercie

Geplaatst: 13-01-2016 12:17|© Foto: JouwJoure.nl


HEERENVEEN - Sc Heerenveen heeft de laatste seizoenen te kampen met teruglopende prestaties op het veld, alsook financieel. De crisis in het bestuur, wat de club de laatste jaren parten speelt, is daar debet aan. Vele sponsors draaiden de club daarom de rug toe, maar ook de malaise op economisch gebied doet ook een duit in het zakje. Er zijn nog zo'n 630 sponsors over en dat is ongeveer de helft van het aantal in de glorietijd. Daar bovenop heeft Univé na 15 jaar besloten om na dit seizoen te stoppen als hoofdsponsor.



De club tracht hier nu verandering in te brengen. De club heeft Chris Woerts gevraagd om in adviserende rol bij te springen in de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor. Woerts heeft in het verleden bestuurlijke posities bekleed aangaande commercie, marketing en sponsoring en werkt bij grote bedrijven en organistaties als Heineken, Coca Cola, Feyenoord, Sutherland en de Eredivisie.



De club wil bovendien het aantal sponsors naar 800 brengen dit seizoen. Voorzitter van de zakenclub OSSH, Johan van Tuinen, ziet hierin een grote uitdaging. Indien Sc Heerenveen hierin wil slagen dan zal men geen afwachtende houding moeten aannemen. De sponsors komen niet uit zichzelf naar de club, dus de club moet naar de sponsor.


Delen:
Gerelateerd:
Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit bericht.

Om te reageren moet u ingelogd zijn. Login of registreer